Sport-apps in the running?!

Hardlopen, cardio, krachttraining, groepslessen of een teamsport. Sporten is hot. Waar geeft de Nederlandse consument de voorkeur aan? En maken ze gebruik van een app? Onze Retail Reporter is de straat opgegaan en vroeg ze het sporthemd van het lijf.

Aanleiding van deze interviews is een artikel op Emerce waarin een onderzoek wordt besproken over het gebruik van sport-apps tijdens het sporten. Hieruit blijkt dat redelijk wat consumenten van een sport-app gebruik maken. (http://www.emerce.nl/nieuws/sporter-kan-nauwelijks-meer-zonder-app). Uit deze resultaten vloeit de terechte titel: sporter kan nauwelijks meer zonder app. Maar denken de consumenten op straat er ook zo over? Klik op play en kom erachter.

Uit de video blijkt dat veel van onze ondervraagden juist niet actief gebruik maken van een app. Ook al zijn deze mensen toevallig niet de fanatiekste hardlopers of meest gedreven wielrenners die in het onderzoek naar voren komen als de meest actieve sport-app gebruikers, het zijn wél fanatieke sporters. Feit is dus dat er nog genoeg consumenten te winnen zijn voor de verschillende sport-apps.

 

Be Sociable, Share!