Retail goes social

Tegenwoordig is (bijna) iedereen te vinden op social media. Steeds meer mensen zijn actief op bekende platformen zoals bijvoorbeeld: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, etc. Merken kunnen niet meer achterblijven en ook zij gaan aan de Social Media.

Wanneer een merk actief is op Social Media, zijn ze nog niet bij de eindstreep. Het belangrijkste is de content die zij uploaden en of het de klant wel interesseert. Hoe speel je nu goed in op klanten? Wat vinden zij aantrekkelijk om naar te kijken en wat vinden zij leuk om te zien van een merk wat zij volgen?

De consumenten verwachten meerdere dingen van een merk. Zo willen een aantal op de hoogte gehouden worden van de laatste trends en collecties. Andere consumenten willen dat de merkbeleving wordt doorgevoerd op Social Media. Ook zijn er voorkeuren voor een ‘behind the scenes’. Genoeg opties om op een juiste manier met Social Media aan de slag te gaan. Kies voor hetgeen wat het beste bij het hart van het merk past. Go social en hou de consument tevreden!

 

Be Sociable, Share!