Online, just to be sure!

Of het nu een all you can eat-, een wok-, een sushi- of een grill-restaurant is, iedereen gaat wel eens uiteten. Een avondje is op zijn tijd nodig om tot rust te komen en te relaxen. Vóórdat wij aan dat relaxen toekomen, willen wij wel dat alles goed geregeld is voor ons avondje rust.

Vaak heeft de consument al een idee waar zij willen eten. Hebben zij dit niet, dan zullen zij zeker research vooraf doen. Om verzekerd te zijn van hun avondje uit, willen zij hun restaurant naar keuze reserveren. Zo weten zij dat er in ieder geval een plekje is. Maar hoe reserveren consumenten nu eigenlijk? Zijn er speciale vereisten waar zij tegenwoordig op letten?

In dit artikel wordt verteld dat de meeste consumenten het liefst online reserveren. Is dit eigenlijk wel zo? Waar let de consument op? Onze retail reporter gaat de stad in en zoekt het uit!

In het filmpje wordt ten eerste bevestigd wat er in het artikel van vorige week werd verteld. Veel mensen doen een voortijdige research op hotelbeoordelingssites zoals bijvoorbeeld Iens. Ten tweede wordt het bevestigd dat de meeste consumenten hun reserveringen online doen.

Dit is natuurlijk essentieel om te weten voor restaurants. Zij zouden moeten zorgen dat zij ook over de mogelijkheid van het online reserveren beschikken. Het filmpje is wederom een bevestiging dat de klant het het liefst zo makkelijk mogelijk wil hebben, zonder al te veel heisa. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

 

 

Be Sociable, Share!