Goedkoper? Graag!

Het woord ‘korting’ tovert bij iedere Nederlander een glimlach op het gezicht. Wij willen het liefst zo goedkoop mogelijk shoppen, want dan blijft er geld over in onze portemonnee voor andere (leuke) dingen. Hoe spelen retailers in op kortingen? Hoe kunnen zij de klant het beste benaderen met korting?

De verschuiving van offline naar online speelt ook door in het korting geven. Tegenwoordig kijkt de klant online voor korting codes of coupons. De retailer moet ook rekening houden met doelgerichtheid. Wat heeft een tiener aan een coupon voor een goedkoper rompertje, en wat heeft een volwassen vrouw aan goedkopere entreeprijs voor de nieuwe jongerenclub?

Uit het filmpje blijkt dat de meeste consumenten online kijken voor korting. Sommige gaan er zelfs expliciet naar op zoek, wanneer het niet duidelijk aangegeven staat. Ook worden de klanten verleidt tot kopen wanneer zij een mailtje ontvangen met daarin een aantrekkelijke korting. Papieren coupons en zegeltjes? Daar is bijna geen sprake meer van.

Be Sociable, Share!