De Smartkaart

Je ziet ze nog vaak en waarschijnlijk betrap je jezelf regelmatig op een rondslingerend pasje in je portemonnee. Het gaat hier natuurlijk om de klantenkaart. Veel winkels maken gebruik van deze tool, om zo loyaliteit van klanten te krijgen. Zeker een goede marketingstrategie die nog steeds werkt.

Echter, de generaties veranderen. Vaak is het zo, wanneer iets verandert moet je daar zo snel mogelijk in mee. Zodra je achterblijft bouw je een (soms niet in te halen) achterstand op. Klantenkaarten zijn achterhaald. Op dit moment wordt hier geen rekening mee gehouden door de meeste retailers. Toch is er één die hier wel in meegaat en een loyale klantenkring heeft opgebouwd. De jongen in het filmpje verteld vol lof over wat hij goed en minder goed vindt.

De La Place app is dus op de goede weg! Retailers moeten meer smart gaan denken en wat minder old-fashioned. Er zijn al leuke manieren voor consumenten om de pasjes-catastrofe wat in te perken. Toch ligt het bij de retailers zelf om een klantenkaart te voorkomen (of op aanvraag te doen). Leuke spaaracties en loyaliteitscampagnes kunnen ook via de smartphone. Inmiddels zijn we bedreven genoeg om onze smartphone om te toveren tot smartkaarten! Én dat is nou een “smart” zet! 😉

 

 

Be Sociable, Share!