Big data, big issue

Big data gebruiken voor marketing doeleinden, kan dat eigenlijk wel? Tegenwoordig gebeurt het steeds vaker. Bedrijven denken steeds vaker in cijfertjes, maar vergeten daarbij vaak dat achter die cijfertjes ook mensen zitten. De mensen worden vergeten en het bedrijf gaat uiteindelijk voor zijn eigen doel: zoveel mogelijk cijfertjes verzamelen en gebruiken.

Wat vinden de marketingexperts van het vraagstuk over big data gebruiken voor marketing doeleinden? Meer weten over big data in verband met marketing? Wij hebben een interessant artikel voor je uitgezocht.

Talking Retail was op het Digital Marketing Live evenement van Emerce en vroeg het aan de experts zelf.

Big data is dus niet ‘zomaar een dingetje’ tegenwoordig. Big data is écht wel een big issue. Een goed argument wat in het filmpje terugkomt is dat degene die gebruik maakt van big data, altijd transparant moet zijn. Wanneer men kan zien waar de data voor gebruikt wordt die zij geven, hebben hun er weet van. Wanneer er geen transparantie is en de consument van niets weet, wordt big data een vervelend en gevreesd big issue.

Be Sociable, Share!